How to Pair the Nintendo 64 Controller to a Nintendo Switch Console
In this article, you'll learn how to pair the Nintendo 64 Controller to a Nintendo Switch console.
In order to pair the Nintendo 64 Controller, the Nintendo Switch console must be powered on. It cannot be off or in sleep mode.
Note: The Nintendo 64 Controller can also be paired to a Nintendo Switch console using a licensed accessory.
From the HOME Menu, select Controllers, then Change Grip/Order.
2. While the following screen is displayed, press and hold down the SYNC Button for at least one second on the Nintendo 64 Controller you wish to pair.