How to Power Off the Nintendo Switch Console
Once you are done playing on Nintendo Switch console, you can choose to set the console to sleep mode. This reduces power consumption and allows you to resume your game where you left off.
1. To power off the console, press and hold the POWER button for at least three seconds.