How to Register an amiibo and Give It a Nickname
Instructions for registering an amiibo figure on the Nintendo Switch console and giving it a nickname.
If the Pro Controller is connected to the Nintendo Switch console using the USB charging cable, and Pro Controller Wired Communication is set to ON while Nintendo Switch is in TV mode, the NFC touchpoint on the controller will be disabled.