How to Use the Local Wireless Play Feature of Mario Kart 8 Deluxe
Mario Kart 8 Deluxe supports wireless play, allowing up to 8 players to connect multiple Nintendo Switch consoles together via a local wireless connection.
Each Nintendo Switch console that will be used for local wireless play requires a copy of Mario Mart 8 Deluxe (physical or download).
If two players are playing on the same Nintendo Switch console, each player will use either one Joy-Con Controller (Left or Right) or one Nintendo Switch Pro-Controller.
Select the name of the host player, displayed under "Room".
Step 3. Have the host select the game type and settings, and then start the match.
2. Use the first option to select the race or battle type (i.e.. 150cc, Balloon Battle, etc.)
3. Use the following options to select the race settings, such as the Team, Item, and Races settings.
5. After the players in the room have selected their characters and karts, players will be asked the select their preferred track, and then the match will start.