Image Retention Precautions
Image retention is a faint image from a constant or still picture showing as a "shadow-like" image on the screen even after the game is turned off. This image retention can result from a variety of sources, including test patterns, VCR on-screen programming screens, or picture-in-picture boxes. Playing video games with stationary images or patterns, or leaving video games on hold or pause, may also lead to this type of damage.
While any type of television can experience image retention, projection TVs and Plasma TVs are more susceptible to burn-in.
Projection style HDTVs display the image in much the same manner as other type projection TVs and as such, the same possibility of image retention exists. HDTVs that use a tube screen should be no more susceptible to image retention than standard TVs that use a tube screen. For either type of HDTV, follow the precautions.
We have no information on Plasma TVs or LCD type TVs. Since image retention is a variable of the TV, please check your TV manual or contact the manufacturer directly before connecting any video game system to your television.
Neither Nintendo nor any of Nintendo's licensees will be liable for any damage to your TV.