Joy-Con Not Responding or Responding Incorrectly When Used Wirelessly
5. If the issue occurs while a Bluetooth audio device is connected, disconnect the Bluetooth audio device.
In most cases it will be enough to move these devices three to four feet (1-1.5 metres) away from the Nintendo Switch console and/or Joy-Con controllers. However, if you continue to experience this issue, please turn these devices off while using the Nintendo Switch console.