Each of the classic games libraries will continue to grow, with more games added in the future.
In select titles, you can choose between North American and European versions with localised text.
For the first time ever, players will be able to enjoy these games online. Depending on the game, players can engage in competitive or co-op multiplayer online, or take turns controlling the action. Friends can even watch each other play single-player games online and pass the controller at any time.
Certain titles also have a special version available that allows you to start with an existing save file, which may be at a later point in the game, have additional power-ups, or unlock extra modes.
Games can be played while you are offline, but you must have an active membership and must regularly verify your membership by connecting to the internet.
The storage requirements will increase as additional games are added to the software.