Pokémon HOME FAQ
Pokémon HOME is a cloud service that can be accessed using a Nintendo Switch console and compatible mobile devices. With Pokémon HOME, you can move Pokémon between compatible games, trade Pokémon on the go, collect Pokémon HOME Points, receive special Mystery Gift Pokémon and more.
The mobile device version of Pokémon HOME supports connectivity with the mobile app Pokémon GO.
Both the Nintendo Switch version and mobile device version of Pokémon HOME support connectivity with the Nintendo 3DS software Pokémon Bank.
Can I access Pokémon HOME on multiple smart devices or Nintendo Switch consoles?
What is the difference between the Nintendo Switch version and the smart device version of Pokémon HOME?
Some features are specific to each version of Pokémon HOME. For details, please review our information about the difference between the two versions.
Players with a free Pokémon HOME Basic Plan can use Pokémon HOME to move and trade Pokémon between compatible Pokémon games. Additionally, Pokémon fans can purchase the Pokémon HOME Premium Plan for even more great features.
Please review our information about what is included in the Pokémon HOME Premium Plan.
Do I need to purchase a Pokémon HOME Premium Plan for both the Nintendo Switch version and the smart device app if I want to use both?
Do I need to purchase a Pokémon HOME Premium Plan for each person that wants to use the service?
However, please keep in mind that a paid Premium Plan is not required to transfer Pokémon on Nintendo Switch. Anyone that can access Pokémon HOME on Nintendo Switch can transfer Pokémon to and from the compatible game save data for other players on the console.
If you deposit more than 30 Pokémon in Pokémon HOME while you have the Premium Plan and your plan then changes to the no-cost Basic Plan, then only the 30 most recently deposited or traded Pokémon will be in your Basic Box. The Pokémon will remain in Pokémon HOME for a certain period of time. You will not be able to view or withdraw any Pokémon that are not in your Basic Box.