Try redeeming the download code again.
3. Check the Splatoon 2 icon on the Nintendo Switch HOME Menu to make sure the DLC has finished downloading. Once the download progress bar is full, the DLC will be available in your game.
Confirm the country/region that the DLC is intended for.
3. If the game and DLC regions do not match, the download code that you redeemed will not work with your version of the game.