The information in this article can help if, near the end of the Metroid Dread game, you receive the message, “The software was closed because an error occurred,” and the game forcibly closes.
We are aware of an error in the Metroid Dread game that prevents the player from proceeding when the specific sequence below is followed near the end of the game.
We apologise for the inconvenience. If you are experiencing this error, please follow the steps below.