Possible solutions
The information in this article can help you if, while attempting to start, delete or archive a game on Nintendo Switch, error code 2002-0002 is displayed.
If your console is already up to date, restart it by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting Power Options followed by Restart.