Follow these steps if you receive the error code 2164-0056 while using Nintendo Switch.
This error typically means that the Nintendo Switch console attempted to connect to the internet, but the connection was interrupted.
Test whether the error still occurs in the same situation after each step below to determine if the change to your Nintendo Switch console or network settings resolves your issue.