Important: This issue may occur if there is a file with errors on the microSD card.
The information in this article can help you when, while attempting to save a screenshot or while trying to access a screenshot on Nintendo Switch, error code 2802-1002 is displayed.
Important: This issue may occur if there is a file with errors on the microSD card.
To restart the console, press the POWER Button for three seconds, and then select Power Options followed by Restart.
Back up any screenshots or video captures to a computer, then delete them from the microSD card.