Is this issue still occurring?
If this information resolved your issue, then you’re all set! For information about Nintendo’s products, be sure to check out Nintendo's website for all the latest news.
If the game card still cannot be read, the game card can be replaced by the retailer where you have purchased it, if purchased less than 30 days ago. Nintendo does not provide any warranty for game cards and game cards cannot be repaired.