Joy-Con Do Not Charge While Attached to the Charging Grip
One of both Joy-Con controllers do not charge while attached to the Joy-Con Charging Grip.
If the Joy-Con Charging Grip is not working while it is connected to the USB ports on the Nintendo Switch dock, troubleshoot the dock by clicking here.
If either Joy-Con are unable to charge using the Charging Grip, but they charge correctly while attached to the console, the Joy-Con Charging Grip will need to be replaced.