This article can help if you are trying to connect a Bluetooth audio device to your Nintendo Switch console after it has already been saved to the console. If you are trying to connect to a Bluetooth audio device for the first time or if you're trying to connect to a previously saved device that has since been removed, follow our steps for Unable to Add a New Bluetooth Audio Device.
Update your console to the latest system version.
2. Restart the console by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting Power Options and Restart.
3. Turn off your Bluetooth audio device and then turn it on again. Ensure that it is charged and in a discoverable state.
4. Make sure you are not using local wireless features on the Nintendo Switch console, such as local multiplayer across multiple consoles. Bluetooth audio cannot be used at the same time as local wireless.
5. Make sure that no more than two wireless controllers are paired to the console. Up to two wireless controllers can be paired while using a Bluetooth audio device.
6. Move your Bluetooth audio device closer to your Nintendo Switch console and ensure that there is no metal or electronic equipment between the audio device and the console.
8. Select Add Device to search for your Bluetooth audio device again. Select your device’s name when it is found.
If another Bluetooth audio device can be connected to successfully, then there may be an issue with the original device.