Unable to Connect Using Local Communication
You’re all set! For information about Nintendo’s products, be sure to check out Nintendo's website for all the latest news.
If you would like further assistance with the Nintendo Switch console, please contact us for additional support.
There are some prerequisites for transferring your user data, so please ensure that you’ve reviewed those first before proceeding with the steps below.
The console failing to connect locally may need to be repaired. This will be the console that either failed to update or connect to the internet wirelessly. If you cannot determine which console is failing to connect to local communication, both consoles may need to be sent in for repair.