How to Report a Player for Community Guideline Violations on Nintendo Switch
Steps to take when you encounter a player who is being offensive, acting discriminatory, bullying or otherwise disrupting the enjoyment of others while playing Nintendo Switch games and online services.
At Nintendo, we want to create experiences that put smiles on faces, and we believe those smiles are for everyone. We also believe the best experiences happen when we all work together to keep our Nintendo games, online services and events safe, friendly, welcoming and fun for all. Please take a few minutes to read our Community Guidelines, as they outline our expectations when engaging with our Nintendo products, services and events.
Use the links below to learn how to report a player in a game published by Nintendo. Games not published by Nintendo may also have their own in-game reporting functions. Please visit the publisher's website or contact their support team for more information.
4. Once you have identified the appropriate user, select Block, then select Block again to confirm.
If you previously added another player to your friend list, you can remove them or block them by following these steps.