How to Insert/Remove Game Cards
Instructions for inserting and/or removing game cards from a console in the Nintendo Switch family.
Nintendo Switch is compatible only with game cards made for the Nintendo Switch console. It is not compatible with game cards intended for other systems.
Remove a game card only while on the HOME Menu, or when the console is powered off. If you have suspended a software title, make sure you have closed it before removing its game card.