How do I find out more about a game before I buy it?
Knowing the age rating of a game is a first step, but there is more to find out. Our site's main Games section provides ample information about most games available on Nintendo systems, both in terms of content (what is the game about?) and requirements (are any peripherals required to play the game?). We also encourage you to talk to your peers to find out which games they are playing with their children. You can also use our search, located in the top right of the website, to find games relevant to you.