Connecting Wii U to the Internet: Manual setup instructions
The following steps are primarily intended for users who experience difficulty when following the standard Internet connection procedure. If you have yet to set up an Internet connection on your Wii U console, please try the instructions outlined in Connecting Wii U to the Internet: Step-by-step description first.