How much internal storage space is available for saving data?
The Wii U Basic Pack includes 8GB of internal storage space, while the Wii U Premium Pack includes 32GB of storage space. However, due to differences between decimal display like this and binary states used in the computer world, the actual size of each console's storage is 7.45GB for the Basic Pack and 29.8GB in the Premium Pack. Some storage space is also utilised for management tasks, leaving 7.2GB and 29GB respectively for storage. The available storage space for saving data after excluding the area reserved for the system and built-in software is approximately 3GB in the Wii U Basic Pack and approximately 25 GB in the Wii U Premium Pack.