Kirby’s Adventure Wii
Kirby’s Adventure Wii rewards your achievements by offering new content based on your progress. Complete the game, for example, and you’ll gain access to the battle-based Arena Mode. Check out our list of unlockable content and what you’ll need to do to earn it!
Arena Mode is unlocked by completing the game’s Main Mode. In Arena Mode you’ll face all the game’s bosses one after the other and have to survive for a set amount of rounds.
Conquer Extra Mode and you’ll unlock the True Arena – where the aim of the game is the same as in Arena Mode, only now the bosses you face will be much tougher. Conquering the True Arena will earn you the right to replay it with different characters.
The famous creators of Kirby’s Adventure Wii, HAL Laboratory, have left their mark on the game in more ways than one. Only the most acute observers and meticulous explorers would happen upon them, but there are actually two secret locations where you’ll find the word “HAL” spelled out in blocks. Not only that, these areas also contain Copy Abilities that can come in very handy indeed!
Later in the game, on Stage 5 of Egg Engines, you’ll reach a door located beneath two conveyer belts covered in enemies. Take care of the bad guys then jump up on the conveyer belts and go as far right as possible. The black rectangular shape you can see isn’t simply part of the scenery; it’s actually another door that will lead you straight to the second HAL area in Kirby’s Adventure Wii.
Aboard the Lor Starcutter there are four rooms in which players can test all 20 of the Copy Abilities in the game. These rooms contain five Copy Abilities each, as well as dummy enemies for you to practice your moves on! To gain access to these rooms, you’ll need to collect a certain number of Energy Spheres. How many? Just check out our handy list for the answers!