Placing the Wii Vertically
1. Attach the Wii stand plate to the bottom of the console stand by inserting the prongs into the slots on the bottom of the stand (see illustration above).
Firmly slide the stand into the slots until you hear a "click".
3. Place the console stand on a flat surface and place the Wii console into the stand. Lower the Wii console straight down into the console stand rather than sliding it in from the front.