Standard Mode Synchronisation
2. Remove the battery cover on the back of the Wii Remote you wish to sync up, and press the SYNC button just below the batteries. The Player LED will blink.
3. Open the SD Card Slot cover on the front of the Wii console and press the SYNC button on the inside of the compartment.
This procedure must be followed for each additional Wii Remote added to your system.