Setup of the Wii Balance Board
Before you start using your Wii Balance Board, you'll have to synchronise it with (or in other words, “connect to”) your Wii console.
To do this simply insert the Wii Fit Plus disc and start the game. After the title screen has displayed, open the battery compartment on the underside of the Wii Balance Board as well as the SD Card Slot cover on the front of the Wii console.
Inside each of these compartments is a small red SYNC button – push and release this button on the Wii Balance Board once and also push the button on the Wii console once. You’ll see the light on the Power Button of the Wii Balance Board flash. Once the light has finished flashing and remains lit the synchronisation is complete and you’re ready to go.
Note that only one Wii Balance Board can be synchronised with a given Wii console.
Also note that only one Wii console can register a certain Wii Balance Board. If a registered Wii Balance Board is then synchronised with another Wii console using the procedure above, the settings of the Wii Balance Board will be overwritten. To re-use it with the initial Wii console, it will be necessary to perform the above steps again.