Screen
This option adjusts the left and right position that the image is displayed on the television.
You can change the screen format for your Wii display by selecting Widescreen (16:9) or Standard (4:3). Please note that in addition to using the Wii's setting, you must also adjust your television's options to take advantage of its own widescreen mode. Some television sets will not change to widescreen display even when receiving widescreen input from the Wii console.
Certain Wii software will support a 480p (progressive) picture, which displays at a higher resolution than the standard 480i (interlaced) resolution. Please note that you must have the Wii Component Video Cables, and your TV must support 480p in order to enable it.
When images are in the same spots for long periods of time, some television screens suffer "screen burn-in." The Wii Console can help prevent this effect with its Screen Burn-in Reduction feature. When activated, the Wii console will fade the screen when Wii software is paused for five or more minutes. To revert the screen to its original brightness, press any button on the Wii Remote other than the Power Button.