Accessing the Wii Menu and System Settings
1. With the Wii console properly connected, power on the console to reach the Wii Menu.
2. Use the Wii Remote to move the cursor over the "Wii" button in the bottom-left corner of the screen and press the A Button.
3. You are now in Wii Options. Move the cursor over the "Wii Settings" button at the right and press the A Button to go to Wii Settings.