Put yourself into a videogame! The Mii Channel lets you create your own, original Mii characters by combining different facial characteristics. Once your Mii masterpiece is finished, you can use it to represent you in several videogames, including Wii Sports, Mario Kart Wii and Animal Crossing: Let's Go to the City. You can even store up to 10 Mii characters on your Wii Remote and take them with you to a friend’s house!
When you want to edit or delete a Mii, just point at it with the Wii Remote and hold the A and B Buttons to grab it and lift it into the air. Once it’s in your grasp, just drag your Mii to the relevant icon to decide what you’ll do next.
By saving your Mii characters to a Wii Remote, you can take them along with you when you go to play on a friend’s Wii. Simply select the Wii Remote icon to the left of the Mii Plaza and drag your chosen Mii characters to any of the 10 slots available.