Cave Story 3D
Het originele spel werd geprezen om zijn eenvoudige, maar boeiende gameplay en meeslepende verhaal - en nu komt de underground-hit Cave Story, dat ook al voor WiiWare is verschenen, naar de Nintendo 3DS als Cave Story 3D.
Deze zijwaarts scrollende mix van platformspringen en schieten, ontwikkeld door de onafhankelijke spelontwikkelaar Daisuke Ayama (beter bekend als Pixel), is nu geheel aangepast om de speciale functies van het Nintendo 3DS-systeem optimaal te benutten. Geniet van avontuur, spanning en actie in volledig 3D.
Cave Story 3D begint even eenvoudig als fascinerend: je ontwaakt in een duistere grot zonder enige herinnering aan je verleden. Het enige wat je kunt doen is ontdekken waar je bent, en wie je bent. Al snel beland je in een dorp vol konijnachtige bewoners, de Mimiga's, die lastig worden gevallen door een mysterieuze dokter. Natuurlijk schiet jij ze te hulp!
In de loop van het avontuur kun je diverse wapens oppikken om tegen je vijanden te gebruiken. Er zijn tien verschillende wapens (inclusief de kenmerkende Polar Star, het machinegeweer, de raketwerper en meer). Elk van die wapens kun je versterken door het verzamelen van ervaringspunten, oftewel de gouden krachtkristallen die vijanden laten vallen.
Elk wapen heeft drie niveau's en wordt op elk niveau krachtiger. Als je zelf geraakt wordt, loopt het niveau van je wapen terug, waardoor het zwakker wordt. Zorg dus dat je niet teveel met vijanden botst!
De hectische, razendsnelle schietactie stelt je behendigheid zwaar op de proef, terwijl dit uiterst charmante en eigenzinnige avontuur je net zo goed betovert met levendige personages, spannende omgevingen en even eenvoudige als intuitieve besturing. Afhankelijk van je daden in het spel, zijn er ook nog eens drie verschillende eindes te ontdekken! Geniet op je Nintendo 3DS van de nieuwe diepgang van Cave Story 3D, ontwikkelt door Nicalis en Studio Pixel.