Nintendo of Europe, een volwaardige dochteronderneming gevestigd in Frankfurt, Duitsland, dient als hoofdkantoor voor de activiteiten van Nintendo in Europa.
Fusajiro Yamauchi begint in Kyoto met de fabricage van Japanse Hanafuda-speelkaarten. Hanafuda is Japans voor 'bloemkaarten'.
Yamauchi begint als eerste in Japan met de fabricage van de speelkaarten in Westerse stijl. Deze zijn uitsluitend bedoeld voor de export, maar het product wordt in Japan net zo populair als elders in de wereld.
Hiroshi Yamauchi begint als president-directeur van Yamauchi Nintendo & Co en leidt tevens de fabricage-afdeling. Hij zou pas in de éénentwintigste eeuw met pensioen gaan.
Nintendo Playing Card Co. Ltd. slaagt er als eerste in Japan in om een massaproductie van plastic speelkaarten op te zetten.
Er wordt begonnen met de verkoop van kaarten waarop Walt Disney-figuren zijn afgebeeld. Hiermee wordt een nieuwe markt aangeboord: kinderspeelkaarten. De kaartenafdeling kent hoogtijdagen!
Nintendo staat genoteerd aan de tweede sectie van de beurs van Osaka en aan die van Kyoto.
Het bedrijf verandert zijn officiële naam in Nintendo Co., Ltd. en begint met de fabricage van spellen. Er worden niet langer alleen maar speelkaarten gemaakt.
De spellenafdeling wordt uitgebreid en versterkt. Er wordt een fabriek gebouwd in Uji City, een voorstad van Kyoto, Japan.
Nintendo plaatst zijn beursnotering over naar de eerste sectie van de beurs van Osaka. Zowel de verbouwing als de uitbreiding van de hoofdvestiging worden voltooid. Er wordt begonnen met de verkoop van de Beam Gun-reeks, waarbij gebruik wordt gemaakt van opto-electronica. Hiermee begint Nintendo als eerste in Japan met de introductie van elektronische technologie in speelgoed.
Het bedrijf ontwikkelt in Japan een kleiduifschietsysteem waarbij lasers gebruikt worden. Dit systeem wordt als tijdverdrijf een geduchte concurrent voor het bowlen.