Scribblenauts Unlimited
Betreed een wereld vol puzzels, waarin je fantasie het laatste woord heeft. Het nieuwste deel uit de populaire Scribblenauts-serie nodigt je uit om je grijze brei aan het werk te zetten met tal van uitdagende hersenkrakers, door gebruik te maken van alles dat je je maar kunt bedenken!
Maak een ontdekkingsreis en help onze held Maxwell de vele puzzels op te lossen en zo de kostbare Starites te verzamelen die hij nodig heeft. Ga op verkenning door een uitgestrekte en handgetekende open wereld, ontdek alles over Maxwells ouders en zijn 41 broers en zussen (onder wie zijn tweelingzus Lily), en kom te weten hoe hij eigenlijk aan zijn magische notitieboekje is gekomen. Met zijn StreetPass-functionaliteit, de toevoeging van Nintendo-personages en verbluffende 3D-filmpjes staat Scribblenauts Unlimited op de Nintendo 3DS garant voor vele uren speelplezier!
Scribblenauts Unlimited is ook beschikbaar voor de Wii U. Deze versie kent enkele functies die enkel op de Wii U mogelijk zijn. Ga voor meer informatie naar onze spelpagina van Scribblenauts Unlimited voor de Wii U!
Maak kennis met Maxwell, een vriendelijke jongeman die een magisch notitieboekje heeft met een wel heel bijzondere kracht: schrijf de naam op van wat dat ook, om datgene tot leven te zien komen! Is dat cool of niet? Maxwell is op een missie om zijn zus Lily te helpen. Lily is vervloekt en verandert langzaam maar zeker in steen! Om haar te redden moet hij Starites en Starite-scherven verzamelen, en de enige manier om die te bemachtigen is door mensen te helpen. Gelukkig zit de wereld van Scribblenauts Unlimited vol met knotsgekke puzzels, dus er zijn genoeg mensen te vinden die wel wat hulp kunnen gebruiken!
Dat magische notitieboekje komt goed van pas bij het oplossen van puzzels, maar de vraag is: als je om het even wat kon gebruiken, waar zou je dan voor kiezen?
Stel je voor: je moet een katje redden dat vastzit in een boom of misschien is er een vuil varkentje dat gewassen moet worden. Of wie weet is het tijd om een droevige clown aan het lachen te maken. Tik de naam van wat je je maar kunt bedenken in op het touchscreen en zie het bedoelde voorwerp in het spel tot leven komen. Ladders, vleugels, komedianten, olifanten, touwen en nog veel meer - op jouw commando verschijnen ze ogenblikkelijk in het spel. Nu is het alleen nog even afwachten of je plan ook daadwerkelijk het probleem in kwestie op kan lossen... of alles alleen maar erger maakt!
Als je ooit hebt willen weten weten wat er zou gebeuren als je Mario, Tingle en een Bob-omb in dezelfde kamer plaats, dan heb je geluk! Scribblenauts Unlimited bevat tal van Nintendo-figuren en voorwerpen, waaronder Mario, Luigi, Peach, Bowser, Link, Zelda, Toad, Tingle, Ganondorf... en ga zo maar door! Voeg een paar van je favorieten toe aan de mix en zie hoe je eigen Nintendo-schouwspel zich ontvouwt!
Maxwells nieuwste avontuur vindt plaats in een grote open wereld! De spelwereld zit nog steeds vol met puzzels, maar in dit geval kun je gaan en staan waar je wilt in de naadloos in elkaar overvloeiende levels waarin je vrij kunt rondlopen. Je kunt niet alleen puzzels oplossen, maar ook eindeloos speelplezier beleven door de spelwereld als je eigen speeltuin te gebruiken!
Creëer je eigen "Object Library": je kunt alle coole voorwerpen die je hebt opgeroepen in Maxwells "magische rugzak" opslaan, zodat je er snel bij kunt als je ze nog eens wilt gebruiken.
Met het nieuwe "Merit Board" kun je voor elke wereld een nuttige lijst met hints bekijken of "Starite Vision" gebruiken om alle nabije starites en starite-scherven op te laten lichten.