KINGDOM HEARTS Re:coded
Square Enix staat op het punt om wederom de deuren te openen tot een wereld vol avontuur: KINGDOM HEARTS Re:coded is klaar om op te starten op de Nintendo DS.
De actie-avonturenreeks KINGDOM HEARTS stelt spelers in staat om fantastische en herkenbare locaties uit Disney-tekenfilms binnen te stappen, zij aan zij met beroemde Final Fantasy- en Disney-personages te vechten en zichzelf te ontpoppen tot legendarische helden!
Dit deel speelt zich af na de verwikkelingen in KINGDOM HEARTS II en volgt het verhaal van Japie Krekel, Goofy, Donald Duck en koning Mickey. Dankzij een reeks mysterieuze en onverwachte gebeurtenissen keert de koppige tiener Sora weer terug als hoofdpersonage!
Het verhaal begint kort nadat Sora zijn tweede avontuur heeft beëindigd. Japie Krekel leest de dagboeken over hun gezamenlijke avonturen nog eens door en stuit op een mysterieus stukje tekst dat hij nooit heeft geschreven: “Hun lijden zal stoppen als je terugkeert om er een einde aan te brengen.”
Als het dagboek voor verdere analyse wordt gedigitaliseerd, ontstaat er een ‘datalandschap’ dat wordt overmeesterd door duistere, vijandige 'bugs'. Gelukkig leidt het digitaliseren van de dagboeken ook tot een codeversie van de held Sora; klaar om de bugs te verslaan, het mysterie op te lossen - en onderweg misschien zelfs licht te schijnen op gebeurtenissen in eerdere delen uit de serie!
KINGDOM HEARTS Re:coded introduceert nieuwe spelfuncties, die het spelplezier van de fans nieuw leven inblazen en nieuwkomers tegelijkertijd op een eenvoudige manier op weg helpen. Het 'Deck Command'-systeem is ingebouwd om je te helpen de weelde aan magische en fysieke aanvallen in de strijd snel en simpel uit te voeren. Dankzij de 'Stat Matrix' kun je Sora's krachten en vaardigheden verbeteren via een heldere visuele interface.
Dit deel in de serie bevat ook een grote verscheidenheid aan speltypes die je blijven uitdagen, van zijwaarts scrollende baaslevels en 3D-schietuitdagingen tot Command Battles uit de Final Fantasy-serie!
Naast het hoofdverhaal biedt KINGDOM HEARTS Re:coded spelers ook de mogelijkheid om zelf hun avatars te maken en die via DS draadloze communicatie uit te wisselen met andere spelers. Door avatars uit te wisselen kunnen spelers ook nieuwe verdiepingen verhandelen en verzamelen om hun eigen coole Avatar Sector mee te bouwen!
KINGDOM HEARTS Re:coded biedt actie, avontuur, een meeslepend verhaal, creatieve mogelijkheden en personages die 'byteje bij byteje' je hart veroveren.