Flipnote Hatena-dienst is op 31 mei 2013 stopgezet
De Flipnote Hatena-community, die beschikbaar was voor gebruikers van Flipnote Studio op de Nintendo DSi, is op 31 mei 2013 stopgezet. Je kunt Flipnote Studio nog steeds gebruiken op je Nintendo DSi, maar je kunt je creaties niet langer uploaden en delen in deze community's.
Bedankt voor je bijdragen aan de community op Flipnote Hatena. Onze excuses voor enig ongemak veroorzaakt door het eindigen van deze dienst. Als je plezier hebt gehad van Flipnote Hatena, ben je misschien geïnteresseerd in Flipnote Studio 3D.
Vergeet je alledaagse beslommeringen en laat je verbeelding de vrije loop in een gratis programma voor Nintendo DSiWare waarmee je overal creatief aan de slag kunt.
Flipnote Studio kan dienstdoen als elektronisch notitieblok, maar is ook een animatiestudio op zakformaat. Gebruik dit programma om je eigen "Flipnotes" te maken en deel ze met je vrienden - of de rest van de wereld.
Als je simpelweg een boodschappenbriefje wilt schrijven of een memo in wilt spreken, kun je dit heel eenvoudig doen dankzij het touchscreen en de ingebouwde microfoon van je Nintendo DSi. Elke Flipnote wordt opgeslagen op een direct toegankelijke kalender. Zo kun je waar je maar bent je ingevingen opslaan en je taken bijhouden.
Maar er is veel meer mogelijk! Elke Flipnote kan namelijk uit verschillende pagina's bestaan, waardoor Flipnote Studio je ook de mogelijkheid biedt je eigen animaties te maken. Gebruik pen en gummetje met de stylus op het touchscreen, en laat je verbeelding de vrije loop om je eigen tekenfilmpjes te maken. Vervolgens kun je je creaties delen of het werk van anderen bekijken op de website van Flipnote Hatena.
Op deze site kun je ontdekken hoe Flipnote Studio je verbeelding in beweging zet en hoe je verbinding kunt maken met een gemeenschap van creatieve Nintendo DSi-gebruikers.
Flipnote Studio is een toepassing voor Nintendo DSiWare die gratis gedownload kan worden in de Nintendo DSi Shop. Klik hier voor uitlegfilmpjes over het gebruik van de Nintendo DSi Shop en hoe je met je Nintendo DSi verbinding maakt met internet.