Sleep Clock niet slechts een alarmklok: je kan het gebruiken om je slaappatroon op te nemen en te analiseren, wat bijdraagt aan je welzijn. Start de timer als je naar bed gaat en zet je Nintendo DSi in de slaapstand door hem te sluiten. Bij het wakker worden, wordt je gevraagd hoe je hebt geslapen; voel je je opgefrist of bleef je draaien? Je antwoorden en het aantal keren dat je wakker werd en weer ging slapen worden weergegeven op dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse grafieken, waardoor je je slaaptijd en slaapkwaliteit gedetailleerd bij kunt houden. Mr Sheep, de bekende wollige slaapdeskundige, helpt ook met advies en commentaar over je slaappatroon. Stel tot drie verschillende alarmtijden in, met een keuze tussen ingebouwde alarmgeluiden of geluiden opgenomen met Nintendo DSi Sound. Je kunt de Nintendo DSi ook de alarmtijden uit laten spreken, en natuurlijk is geen alarmklok compleet zonder 'sluimerfunctie' voor die 'nog vijf minuten'-momenten!