Wat is UNO?
UNO is een klassiek kaartspel voor iedereen! De regels zijn zo eenvoudig dat iedereen meteen kan beginnen met spelen, ongeacht leeftijd of ervaring met kaartspellen. Vervolgens is het ieder voor zich, want hoe gemakkelijk UNO zich ook laat spelen, het is geen gemakkelijk spel om te winnen!
UNO voor WiiWare en Nintendo DSiWare kan op allerlei manieren gespeeld worden, zowel in je eentje als met vrienden en familie. Kies Free Play voor een gewoon potje UNO, kies de Tournament Mode om de uitdaging wat op te voeren, of neem het op tegen andere spelers in de Multiplayer Mode!
De besturing is in beide versies eenvoudig en intuïtief. In de WiiWare-versie gebruik je bijvoorbeeld de Wii-afstandsbediening om kaarten te kiezen, in de Nintendo DSiWare-versie gebruik je hiervoor je stylus op het touchscreen.
Gebruik de camera's van de Nintendo DSi of de Mii-personages van de Wii om een afbeelding van jezelf een plekje in het spel te geven, en neem het op tegen spelers van over de hele wereld! Zowel beginners als ervaren kaartspelers zullen genieten van dit heerlijk competitieve spelletje!
Je kunt desgewenst ook zelf de spelregels veranderen. Maak het spel eenvoudiger of juist ingewikkelder door verschillende regels aan of uit te zetten. Als je bijvoorbeeld de regel "Jump-in" hebt ingeschakeld, kun je zelfs een kaart spelen terwijl je nog niet aan de beurt bent, mits dit exact dezelfde kaart is als boven op de stapel ligt. Een andere grappige regel is “UNO 7-0” – elke keer als een 0 wordt gespeeld moet iedereen zijn hele hand kaarten aan de volgende speler geven, terwijl de speler die een 7 heeft gespeeld zelf mag kiezen met wie hij of zij van kaarten wisselt. Maak je eigen combinaties van verschillende regels voor telkens weer een andere spelervaring!
In de WiiWare-versie kun je kaarten kiezen door simpelweg met de Wii-afstandsbediening op het beeld te richten en op de A-knop te drukken. Als iemand vergeet "UNO" te roepen bij de laatste kaart, kun je hem of haar uitdagen door op de B-knop te drukken!
In de versie voor de Nintendo DSi kun je de stylus gebruiken om de kaarten op het touchscreen te spelen. Tik op de kaarten om ze te bekijken, en tik twee keer op de kaart die je wilt spelen. Als je liever een meer traditionele besturing gebruikt, kun je ook de richtingsknop gebruiken om kaarten te kiezen.
Kies Free/Quick Play om meteen een potje UNO te spelen, tegen de computer of vrienden en familie. Je kunt de standaard regels gebruiken, maar ook je eigen regels kiezen!
De Tournament-stand biedt een wat diepere UNO-ervaring voor een enkele speler. Je staat voor diverse uitdagingen, waarin je specifieke doelen moet halen om beloningen te winnen en een heuse UNO-expert te worden! Speel diverse rondjes met verschillende regels en probeer zoveel mogelijk punten te verdienen!
Je prestaties worden overzichtelijk gemaakt met diverse statistieken, waarin je bijvoorbeeld kunt zien wat je totale score is en hoeveel Reverse-kaarten je hebt gespeeld.