Mystery Case Files: De zaak Malgrave
Een man genaamd Winston Malgrave neemt contact op met detectivebureau Mystery Case Files. Hij claimt de wetenschappelijke ‘ontdekking van de eeuw’ gedaan te hebben en nodigt je uit op zijn eiland. Als ‘Master Detective’ moet je je observeringsvermogen gebruiken om voorwerpen te vinden die je dichter bij de oplossing van de zaak brengen en nieuwe feiten onthullen over Malgrave’s ontdekking – een mysterieuze en intrigerende paarse stof.
Om de mysteriën op te lossen, moet je de kleurrijke en betoverende landschappen van Malgrave Island verkennen. Onderweg ontdek je vele puzzels met verborgen voorwerpen, kleurrijke, ingewikkelde taferelen waarin op slimme manieren allerlei voorwerpen zijn verstopt.
Als je denkt dat je een gezocht voorwerp hebt gevonden, kun je met de Wii-afstandsbediening naar je ontdekking wijzen om hem af te vinken op de lijst. Maar niet alles is wat het lijkt. Sommige termen op de zoeklijst zijn bewust vaag gehouden, dus moet je creatief denken om alle voorwerpen te vinden. Als je bijvoorbeeld wordt gevraagd om een auto te vinden, kan dit verwijzen naar een speelgoedauto, een echte auto of zelfs een foto van een auto.
Tijdens je reis over Malgrave Island moet je je ogen open houden voor diverse aanwijzingen, inclusief foto’s van teddyberen en horloges, die je kunt verzamelen voor bepaalde zijmissies. Alle ontdekkingen worden bijgehouden in je notitieblok. Als je genoeg aanwijzingen hebt verzameld, kun je diverse logische puzzels oplossen die je helpen je missie te voltooien.
Wanneer je ergens vastzit of gewoon de fun wilt delen, kun je ook je vrienden uitnodigen om samen met hen de intrigerende, breinbrekende mysteriën op te lossen. Tot drie spelers kunnen op elk moment in je spel springen om samen met jou naar die listig verstopte voorwerpen te zoeken.
Het is ook mogelijk om competitief met anderen te spelen in de spelstand Swift Pick, waarin de speler die als eerste alle objecten heeft gevonden de winnaar is. Of waag je eens aan een potje Tick Tick Pick. In deze spelstand verandert de cursor van de Wii-afstandsbediening in een tikkende tijdbom die na enige tijd explodeert. Probeer om beurten zo snel mogelijk de verborgen voorwerpen te vinden om de tijdbom door te geven. Zorg dat je niet als laatste met de bom blijft zitten, want dan is je spel voorbij!