Je hebt niet de juiste schoenen nodig om een basketbalster te kunnen worden. Sterker nog, je hebt helemaal geen schoenen nodig! Het enige wat je nodig hebt, is de Wii-afstandsbediening en NBA Live 08. Dankzij het nieuwe besturingssysteem Family Play kan iedereen nu dribbelen en dunken.
NBA Live 08 is het eerste basketbalspel voor de Wii en dankzij de Wii-afstandsbediening heb je zelf de bal in je handen. Om de bal te werpen, hoef je slechts een simpele polsbeweging te maken. Dat is dan ook bijna alles wat je moet weten als je gebruik maakt van de Family Play-stand. In deze stand gebruik je de Wii-afstandsbediening om de bal te werpen, passen en veroveren. De computer zorgt voor de bewegingen van de speler en voor alle andere spelelementen. Als je klaar bent voor een gigantische monsterdunk, maak 'm dan ook letterlijk door de Wii-afstandsbediening naar beneden te bewegen.
Voor degenen die wat meer bedreven zijn in de basketbalsport, kun je de Nunchuk aan de Wii-afstandsbediening koppelen en de complete besturing op het basketbalveld overnemen. Dankzij de bewegingsgevoelige eigenschappen van de Nunchuk kun je een zogenaamde 'crossover dribble' uitvoeren door de Nunchuk simpelweg in de richting te kantelen waar je heen wilt. Je zult zo een heel scala aan acties ontdekken die alleen mogelijk zijn dankzij de unieke eigenschappen van de Wii-afstandsbediening en Nunchuk.
Je zult niet alleen thuis het basketbalveld onveilig kunnen maken. Ga online en neem het op tegen andere NBA Live 08-toppers. Maar liefst acht spelers kunnen online tegen elkaar spelen! Schakel drie vrienden in en betreed het ultieme online basketbalveld.