Stort je boven op de actie op het voetbalveld met PES 2010 - Pro Evolution Soccer voor Wii. De nieuwste versie uit de voetbalsimulatiehitserie loopt over van de nieuwe functies, die het seizoen van 2010 realistischer maken dan ooit. Het baanbrekende besturingsschema voor de Wii is nog verder geperfectioneerd, zodat je het spelverloop nog preciezer kunt bepalen.
PES 2010 komt wederom met een officiële UEFA Champions League-stand. Speel met je favoriete clubs en nationale teams in landelijke en bekercompetities, en stap in de kicksen van de grootste voetbalsterren ter wereld. Eis een plek op in de Champions League door je tegenstanders in de Master League te verslaan, of ga online om tegen spelers van over de hele wereld te spelen. Dat kan voor het eerst met het team dat je zelf hebt samengesteld in de speltypes Master League, Champions Road of My Team. De overwinning smaakte nog nooit zo zoet!
PES voor de Wii is altijd al een unieke ervaring geweest. Laat je spelers vrijlopen om je tegenstander op het verkeerde been te zetten, snijd door de verdediging met splijtende passes of dek treuzelende spitsen met behulp van de bewegingsgevoelige kracht van de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk. Door lijnen te trekken op het veld, op spelers te richten of contextafhankelijke bewegingen te maken met de Controller, dirigeer je het spelverloop op een ongekend bevredigende manier. Het Free Run-systeem is dit jaar verbeterd, waardoor spelers hun positie niet hoeven te verlaten als andere teamgenoot een Free Run maakt in die richting – dit levert meer aanvalsopties op, wanneer je met de bal oprukt naar het doel van de tegenstander. Vrije trappen zijn eveneens veranderd: ze worden nu genomen vanuit het perspectief van de speler en zijn te besturen met de aanwijzer van de Wii-afstandsbediening. Nu ingestudeerde vrije trappen nog beter uit te voeren zijn, denkt je tegenstander wel na voordat hij je nog eens neerhaalt op de rand van de zestien! Als je de voorkeur geeft aan een traditioneler besturingsschema, is alle actie op het veld ook te besturen met de Traditionele Controller.
Net als vorig seizoen kun je ook in PES 2010 weer met maximaal acht spelers online tegen elkaar spelen via de Nintendo Wi-Fi Connection. Vormen jij en je vrienden het droomteam dat in staat is om de allerbeste PES-spelers te verslaan? Als je Wii verbonden is met het internet, kun je ook profiteren van bijgewerkte spelerslijsten na de transferperiodes in de zomer en winter – zo ben je er zeker van dat je favoriete team in het spel precies hetzelfde is als in het echt.