Harmonix en MTV Games hebben de handen ineengeslagen en brengen Rock Band 3 naar Wii. Het is de meest toegankelijke, gevarieerde en fascinerende muziekervaring die je ooit in een spel bent tegengekomen. De nieuwe spelstanden, nieuwe spelinhoud en de introductie van keyboards en Pro Controllers-instrumenten staan garant voor nog meer muzikaal plezier.
Rockband is net zo makkelijk te leren en te spelen voor beginners als voor gevorderden. Kies een plek in de band en spelen maar! Zangers worden de teksten en de melodie voorgeschoteld die ze moeten uitvoeren - het komt nu aan op hun zangkwaliteiten!
Bassisten, gitaristen en drummers worden voorzien van een traject op het scherm waarop gekleurde muzieknoten voortbewegen. Deze corresponderen met de gekleurde knoppen op hun controllers. Als de gekleurde muzieknoten de lijn aan de onderkant raken, moeten zij de juiste kleur op hun gitaar vinden en dan aanslaan, of op de drumpad met de juiste kleur slaan. Speel de tonen in het juiste ritme en voor je het weet, sta je te rocken!
Of je nu voor het eerst een plastic instrument in handen hebt of je voor een foutloze sessie in de expertspelstand gaat, door de verschillende moeilijkheidsgraden biedt het spel voor elke speler een uitdaging.
Op de disk staan 83 geweldige nummers van beroemde artiesten zoals The Vines, Juanes, Stone Temple Pilots, The Cure, Whitesnake, Dio, Huey Lewis and the News, The Jimi Hendrix Experience, The Doors, Ida Maria, Metric en Phoenix. Rock Band 3 werkt met de nummers van andere spellen in de reeks. Vanaf het moment dat het spel verkrijgbaar is, is er een gigantisch online muziekaanbod van zo'n 1400 nummers beschikbaar. Deze kun je downloaden via Wi-Fi Connection Pay & Play.
Met zo'n enorm aanbod is het handig dat Harmonix een aantal knappe hulpmiddelen in het spel heeft verwerkt waarmee je je muziek kunt ordenen. Zo kun je afspeellijsten delen met vrienden, nummers verbergen, aanbevelingen ontvangen of zoekfilters gebruiken om snel de muziek te vinden die jij wilt. Dit spel bevat ook een overvloed aan social networkfuncties voor de liefhebbers van bijvoorbeeld Twitter en Facebook.
In Rock Band 3 verwelkomen we ook voor het eerst een toetsenist in de band met de komst van de nieuwe keyboardcontroller met 25 grote, drukgevoelige toetsen. Met de Pro Keys krijg je de beschikking over twee octaven en een makkelijk leesbare schermindeling, zodat je kunt zien wat je moet spelen. En als klap op de vuurpijl kunnen fanatieke drummers zich verlekkeren aan de drumsteluitbreiding Pro Drums met drie extra bekkens.
Pro Controllers zijn dus hét ideale gereedschap om je muziekdromen in vervulling te brengen - wie weet welke paden Rock Band 3 je zal doen bewandelen?
Rock Band 3 heeft compleet nieuwe spelstanden, bestaande spelstanden die volledig onder handen zijn genomen, honderden doelstellingen en de mogelijkheid om op elk moment tijdens het spel mee te doen. Het is de perfecte evergreen voor beginners en gevorderden. Met Rock Band 3 worden je band, je muziekwaliteiten en je afspeellijst groter dan ooit.