And Yet It Moves
And Yet It Moves is een puzzel-platformspel dat zich afspeelt in een unieke wereld, die bestaat uit gescheurd papier. In de papiercollage kun je rennen, springen en – belangrijker – de wereld roteren. Dit heeft gigantische gevolgen voor de spelwereld: muren worden vloeren, tunnels kunnen opeens worden gebruikt als glijbanen en een steen die op de grond ligt kan zomaar naar beneden vallen en veranderen in een gevaarlijk obstakel of een handig voorwerp dat je weg kunt schieten.
Om een level succesvol te doorlopen, zul je de natuurkundige principes moeten begrijpen van een wereld die draait om de hoofdrolspeler, en het effect dat dat heeft op objecten als stenen, waterdruppels en takken, maar ook op levende wezens zoals vleermuizen, apen en nog véél meer.
And Yet It Moves valt op door de specifieke manier waarop je het spel speelt, en zijn gelikte artistieke stijl. Elk object, plant of dier dat je tegenkomt lijkt uit een foto of filmbeeld te zijn gescheurd, en wordt tot leven gewekt met realtime rendertechnieken. De levels, met hun verschillende voor- en achtergrondlagen, zijn uiterst nauwgezet en met de hand ontworpen, en bieden een unieke en uiterst interessante spelervaring.