Welkom in het Westen! Het Wilde Westen! Kom kijken! Je zal de meest typische stad van het verre westen bezoeken, met z´n grote saloon, het kantoor van de sheriff... Hier ontmoet je de klassieke dronken dokter, de krachtige 'meester van het land', een ijverig pionier, mannen (en ook vrouwen) die met hun bloed een grote natie hebben laten opkomen.
Slechts een zeer eigenaardige schutter als Fenimore Fillmore kon vechten met de boeren, terwijl de rest van de schutters werden betaald door de veehouders, de meest meedogenloze en enge personages in het spel.