Hoe goed ben jij in Kung Fu?
Kung Fu Funk is een gedurfd, op de Kung Fu-films uit de jaren '70 geïnspireerd, gezelschapsspel. Daag maximaal drie van je vrienden uit om uit te vinden wie zich de ultieme Kung Fu Meester mag noemen. Er zijn heel wat uitdagingen te overwinnen in drie waanzinnige spelstanden. Net als in alle Kung Fu-films, leer je eerst op een relaxte manier de kunst van het Zen om zo de gamecontrols onder de knie te krijgen. Als je vaardigheden zijn opgefrist ga je door naar de Kung Fu-filmmontage met de meest waanzinnige minigames. Als je Kung Fu-vaardigheden van topniveau zijn, begin je als instucteur in je eigen Kung Fu Disco-dojo aan het ultieme gevecht.
Kung Fu Funk speel je met de Wii-afstandsbediening en (optioneel) de Nunchuk. Je zult verschillende Kung Fu-vaardigheden moeten beheersen om verder te komen. Als je besluit de Nunchuk niet meer te gebruiken, kun je hem op elk moment los koppelen en met één hand verder spelen.