"Onslaught" is een FPS die zich afspeelt tijdens een futuristische oorlog tussen mensen en insectoïde aliens.
Je word lid van de Elite Interstellaire Strijdkracht en vecht tegen een overweldigend offensief van buitenaardse wezens. Geniet van de adrenalinekick met het neermaaien van hordes aliens met machinegeweren, granaten en meer. Voel je hart in je keel kloppen terwijl je gigantische aliens bevecht!
Naast het normale spel, bevat "Onslaught" modi waarin je tegen rivalen van over de hele wereld kunt spelen met Nintendo Wi-Fi Connection. Speel in teams tot 4 man in Free Battle Mode. Of ga de strijd aan op speciale mappen om te zien wie de meeste punten kan verdienen binnen de tijd, met het doden van vijanden in Nintendo Wi-Fi Connection Klasseringsstrijd.