Sandy Beach
Sandy Beach is een volledig in 3D weergegeven spel waarin je zandkastelen bouwt met gebruik van de Wii-afstandsbediening. Je vormt de zandkastelen en voegt alle details toe, waarna je er afbeeldingen van kunt opslaan in je fotogallerij. Spelers kunnen samenspelen als ze hun zandkasteel vormgeven op de rustige zandstranden van Sandy Beach.
Pas op voor de oprukkenden krabben die op je zandkasteel afstormen in de Crab Battle. Spelers moeten hun zandkasteel strategisch bouwen en het met kannonen verdedigen, want de krabben hebben de totale vernietiging van hun zandcreaties op het oog.
Nadat je met succes je kasteel hebt verdedigd, gebruik je de metaaldetector om naar verborgen schatten te zoeken. Met sommige schatten kun je je zandkasteel decoreren, maar je kunt ook een extra kanon vinden om de lastige krabben mee af te schrikken.