Interview: Star Fox Command
Als er één man is die de Star Fox-serie kent als zijn eigen broekzak, dan is het Takaya Imamura.
Imamura-san begon zijn carrière als tekenaar bij de originele Star Fox (Star Wing in Europa), waarna hij hoofdtekenaar werd bij Star Fox 64 (Lylat Wars), supervisor bij Star Fox Adventures en coproducent bij Star Fox Assault.
Star Fox Command introduceert niet alleen intuïtieve besturing via het Touch Screen, maar ook een turn-based strategy-element in de langlopende saga rondom Fox McCloud en zijn vrienden. Voorafgaand aan elk spannend, driedimensionaal luchtgevecht, kun je nu de vluchtroute van je vliegtuig bepalen door deze simpelweg op het Touch Screen te tekenen.
Nintendo of Europe: "Imamura-san, waarom besloot je om een strategie-element toe te voegen aan een serie die vooral bekend staat als een pure shooter?"
Takaya Imamura: "Er bestond ooit een nooit daadwerkelijk uitgebrachte game die 'Star Fox 2' heette. In dat spel werd een strategisch systeem gebruikt dat we geschikt achtten voor de Nintendo DS. Zo zijn we met dit project begonnen."
NoE: "De verhaallijn van Star Fox Command is een stuk uitgebreider dan die van de vorige games in de serie. Waarom is dat zo?"
TI: "Deze keer wilden we voor de hoofdrolspelers een wat minder voor de hand liggende lotsbestemming creëren en geen doorsnee Hollywood-plot gebruiken. Om die reden besloten we om een uitwaaierende verhaallijn te creëren."
NoE: "Wat kun je ons vertellen over Q-Games, het ontwikkelingsteam achter deze game? Hoe ontstond bij Nintendo het idee om met hen in zee te gaan?"
TI: "Dhr. Dylan Cuthbert, president-directeur van Q-games, was een van de teamleden die Star Fox (Star Wing) ontwikkelden. Ik denk dat dat de belangrijkste reden was dat Nintendo met hen in zee ging."