Ontrafel het mysterie van Hotel Dusk
In juni 2005 verraste de weinig bekende ontwikkelingsstudio Cing Inc. de eerste Nintendo DS-bezitters met een alleraardigst avontuur dat in zijn eentje de handheld met de dubbele schermen een bestaansrecht gaf. Another Code: Two Memories was net een brutaal kind dat de grenzen van zijn directe omgeving opzocht. Het onderwierp alle onderdelen van zijn gastsysteem aan een nader onderzoek en implementeerde ze vervolgens in het spel. In één ruk door werd zo het slapende point-and-clickgenre weer helemaal wakker geschud.
Bijna twee jaar later staat Cing Inc. opnieuw op het punt om te benadrukken wat Nintendo DS nou zo bijzonder maakt. Met trots presenteren zij de interactieve detective Hotel Dusk: Room 215.
De speler kruipt in de huid van hoofdpersoon Kyle Hyde, een norse ex-rechercheur met een duister verleden. Kyle checkt in bij het hotel uit de titel en dat is het begin van een spannende en mysterieuze nacht, waarin hij achter de geheimen probeert te komen van het hotel en de kleurrijke gasten die door de gangen ronddwalen.
Net als bij een normaal boek, houd je de DS op zijn zij tijdens het spelen van Hotel Dusk. De gesprekken tussen Kyle en de rest van de levendige personages worden op beide schermen weergegeven, waardoor het spel de uitstraling heeft van een volwassen stripverhaal. Door middel van simpele tikken op het touchscreen voer je de gesprekken en probeer je het mysterie te ontrafelen.