7 december 2011 – Nintendo 3DS-bezitters kunnen vanaf vandaag de nieuwste systeemupdate uitvoeren voor diverse nieuwe opties, waaronder de mogelijkheid om 3D-video’s te maken. Spelers kunnen ook genieten van nieuwe StreetPass-uitdagingen en content overzetten van het ene naar het andere 3DS-systeem.
De systeemupdate voor Nintendo 3DS biedt bezitters van dit systeem toegang tot diverse nieuwe functies en verbeteringen. Zo is er nu de mogelijkheid om met het systeem een 3D-video van maximaal tien minuten op te nemen. En kan een eigen 3D-film worden gemaakt of de mooiste momenten met vrienden en familie op worden genomen, steeds weer in 3D. Na het uitvoeren van de systeemupdate zul je een nieuwe tab zien in Nintendo 3DS Camera, met daarop een icoontje dat op een filmcamera lijkt, bovenaan het touchscreen. Tik deze aan, gebruik de rode hendel aan de rechteronderkant van het scherm voor filmopties en je bent er klaar voor!
De videofunctie van Nintendo 3DS biedt speciale filmopties voor creatieve enthousiastelingen. Zo laat de Interval Shot-functie met een bepaalde interval beelden schieten, waardoor de speler bijvoorbeeld in beeld kan brengen hoe een ijspegel smelt of een bloem bloeit. Met de Frame Pick-functie kunnen heel veel stilstaande beelden worden geschoten, om deze vervolgens achter elkaar af te spelen voor stop-motion-filmpjes. Dus op dezelfde manier als animatiefilms worden gemaakt.
Er komen ook nieuwe mogelijkheden beschikbaar in het StreetPass Mii-park, waaronder nieuwe puzzels om te voltooien in Puzzelruil. Je kunt ook beginnen aan een nieuw ‘Mii in misère’-avontuur, waarin je vijanden op nieuwe manieren kunt verslaan en nieuwe hoofddeksels kunt verzamelen.
"We willen de functies en mogelijkheden van Nintendo 3DS steeds weer verbeteren om nieuwe leuke ervaringen naar onze fans te brengen. Deze nieuwste systeemupdate is goed voor een van de spannendste verbeteringen tot nu toe.”
Ga voor meer informatie over deze systeemupdate en Nintendo 3DS, inclusief recente aankondigingen over dit systeem, naar de officiële website van de Nintendo 3DS.