Nintendo's nieuwe Wii U-systeem heeft een controller met een scherm van 6,2 inch
De op 25 maart in Europa uitgebrachte Nintendo 3DS – waarmee gebruikers 3D-beelden kunnen bekijken zonder gebruik van een speciale bril – evolueert verder. Bezitters zullen merken dat de Nintendo 3DS-ervaring elke keer dat ze het systeem oppakken anders is, dankzij nieuwe content en updates van Nintendo, andere ontwikkelaars en gebruikers onderling.
Nintendo kondigde verder een enorme hoeveelheid nieuwe en populaire titels uit bekende series aan, waarvan er veel kunnen worden gespeeld op de beursvloer van de E3 Expo.
Nintendo begon de presentatie op de E3 Expo met de aankondiging van een aantal initiatieven om het vijfentwintigjarig jubileum van The Legend of Zelda te vieren. Op 17 juni wordt er een nieuwe, 3D-versie van The Legend of Zelda: Ocarina of Time uitgebracht. Wii-eigenaren kunnen zich verheugen op de komst van The Legend of Zelda: Skyward Sword, later in 2011. Bovendien kondigde Nintendo een tour aan, die bestaat uit een serie orkestrale concerten met muziek uit de geliefde serie. Meer activiteiten om dit heugelijke feit te vieren worden later dit jaar bekendgemaakt.