23 januari 2013 - Nintendo-directeur Satoru Iwata gaf vandaag een stroom aan Wii U-nieuws in een nieuwe aflevering van Nintendo Direct waarin hij de toekomstplannen voor het systeem uiteen zette. Iwata onthulde dat een lange lijst van geweldige franchises het Wii U-systeem aan zal doen. Er komen dus spellen waar zowel doorgewinterde spelers als nieuwkomers reikhalzend naar uit zullen kijken en iedereen zal ze op nieuwe manieren kunnen beleven, dankzij de geïntegreerde tweede scherm-ervaring die mogelijk wordt gemaakt door de Wii U GamePad.
Iwata sprak ook over een aantal verbeteringen, bedoeld om de Wii U-spelervaring meer sociaal te maken, zelfs als mensen niet in dezelfde kamer spelen. "Het leuke aan videospellen is niet alleen het spelen ervan, maar ook het delen van ervaringen met anderen - zelfs als ze ver weg wonen, op een ander niveau spelen of als ze de spellen niet op hetzelfde moment spelen," zei Iwata. "We willen dat Wii U een systeem is dat iedereen samenbrengt."